Pages

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • RSS Feed

Monday 24 March 2014

Baja organik, vitamin I'M BIO BOOSTER, PAGA-Q - Tanah 2 Getah

No comments:
 

Baja organik, vitamin I&#39;M BIO BOOSTER, PAGA-Q - Tanah 2 <b>Getah</b>


Baja organik, vitamin I&#39;M BIO BOOSTER, PAGA-Q - Tanah 2 <b>Getah</b>

Posted: 20 Mar 2014 02:22 PM PDT

VITAMIN, KAWALAN KULAT DAN SERANGGA PAGA-Q KHAS UNTUK POKOK GETAH.

PAGA-Q adalah vitamin bio organik khas untuk pokok getah juga dihasilkan bersama bagi kawalan kulat dan serangga perosak yang  dicipta dari teknologi tinggi IMO yang mengaktifkan  unsur nutrien   (N, P,K, Ca, Mg, S, Cu, Fe, Mn, Mo, B, CI, Zn)  untuk keperluan tanaman  berkali ganda.

Vitamin, kawalan kulat dan serangga PAGA-Q merupakan produk keluaran BMU IMO TECHNOLOGY yang dihasilkan khusus untuk tanaman getah . Dirumuskan dalam satu pakej 3 in 1 dimana Vitamin, kawalan kulat dan serangga PAGA-Q merupakan pakej lengkap yang mengandungi vitamin, kawalan kulat dan serangga untuk tanaman getah . Vitamin, kawalan kulat dan serangga PAGA-Q  ini amat berkesan dan menjimatkan kos .

Dihasilkan dan dirumus dari teknologi IM, digabungkan dengan teknologi terkini serta kajian menyeluruh PAGA-Q merupakan vitamin yang paling ideal untuk tanaman getah. Dengan penggunaan mikroorganisma baik di dalam vitamin, kawalan kulat dan serangga ini akan dapat mengembalikan kehadiran makro dan mikro penting di dalam tanah dan pada masa yang sama merangsang pertumbuhan pokok  juga penghasilan susu getah yang meningkat.

Vitamin, kawalan kulat dan serangga PAGA-Q mampu menambahkan hasil tanaman getah dengan kelebihan ciri-ciri menigkatkan pengeluaran susu getah, meningkatkan peratusan kandungan getah kering(DRC%), mempercepatkan pertumbuhan tunas dan pucuk baru bagi anak getah, mencegah dan merawat kekeringan pada kulit pokok getah, melembutkan kulit pokok bagi memudahkan proses torehan, merawat kulit pokok yang rosak atau luka disebabkan proses torehan, mencegah kebanyakan penyakit pokok getah seperti serangan kulat, penyakit pink, penyakit pada tunas dan daun, juga serangan bekteria perosak pada akar dan pokok.. Dari hasil pelbagai ujian dijalankan terbukti vitamin, kawalan kulat dan serangga PAGA-Q dapat menggandakan hasil tanaman getah dan amat menjimatkan kos pembajaan(hampir 1500 pokok getah mampu disembur dengan penggunaan 4 liter Vitamin, kawalan kulat dan serangga PAGA-Q) .

Penggunaan bahan kimia dan bahan organik yang tidak sesuai dan tidak terkawal telah menyebabkan banyak kawasan tanaman getah menghadapi masalah tanah rosak dan tercemar. Ini menyebabkan pokok getah tidak dapat tumbuh dengan sihat juga menyingkatkan hayat pokok dan amat merugikan pekebun. Dengan penggunaan Vitamin, Kawalan Serangga dan kulat PAGA-Q secara berterusan akan dapat memulihkan tanah  dan menyuburkan kembali tanah yang rosak.

Vitamin, Kawalan Serangga dan kulat PAGA-Q juga didatangkan khas bersama kawalan serangga perosak tanaman getah. Dengan penggunaan Vitamin, Kawalan Serangga dan kulat PAGA-Q ini akan dapat melindungi tanaman getah dari serangan serangga perosak dan penyakit kulat. Telah terbukti dengan penggunaan Vitamin, Kawalan Serangga dan kulat PAGA-Q ini berjaya meningkatkan hasil tanaman getah apabila serangan serangga perosak, kulat dan penyakit pokok getah dapat dihindari.

Di harap dengan terhasilnya Vitamin, Kawalan Serangga dan kulat PAGA-Qini akan dapat menggandakan hasil tanaman getah dan pada masa yang sama dapat menjimatkan kos pekebun dari segi kawalan kulat dan serangga perosak. Penggunaan 100% bahan organik di dalam menghasilkan Vitamin dan Kawalan Serangga dan kulat PAGA-Q ini diharap akan mencapai sasaran pengunaan bahan kimia 'sifar' di dalam tanaman getah  dan pekebun memperolehi hasil  yang meningkat, keuntungan berganda, selamat digunakan juga tanpa bahan kimia yang memudaratkan pengguna dan alam sekitar.

*PEGUNAAN BAJA PAGA-Q DISARANKAN 30 HARI SEKALI SEMBURAN.

*KESAN BAJA PAGA-Q PADA POKOK GETAH ANTARA 90 HINGGA 120 HARI.

*SEMBURAN PADA KESELURUHAN POKOK BAGI POKOK KECIL, BAGI POKOK BESAR SEMBURAN PADA BATANG 3 KAKI DARI ATAS KE PANGKAL ATAU DARI TEMPAT TOREHAN   KE PANGKAL POKOK.

*KADAR PENGGUNAAN BAJA BERGANTUNG PADA SAIZ POKOK MENGIKUT KESESUAIAN.

*HARGA PASARAN – 4 LITER = RM 160.00 / 2 LITER = RM 80.00


No comments:

Post a Comment

 
© 2014. Design by Blogger